Ny kanna från In the Mood

IMG_9359c IMG_9373c IMG_9374c IMG_9377c IMG_9379c IMG_9381c IMG_9386c

 

Jag fick ett presentkort på In the Mood i julklapp. Vid ett besök strax innan jul hade jag förälskat mig i den här skönheten, så självklart skulle den (del)finansieras av sagda presentkort! 618 kronor kostade denna vackra ”celadongrön”ish kanna. Rymmer 2 dl. Väldigt knubbig och gullig med kort pip. Skön att hålla i, häller mycket bra (vilket jag också kunde konstatera redan hos In the Mood när jag fick provhälla). Den har redan fått vara med och brygga de två teer jag köpte samtidigt – butikens egen chaiblandning samt Jungjak.

/nöjd Tekopp

2 thoughts on “Ny kanna från In the Mood

  1. Snygg! Är den antik?

    Tecknen in botten säger att den tillverkades under kejsare Guangxus regeringstid (1875-1908 ?), men det är (om jag förstått saker rätt, jag är verkligen inte någon expert) inte ovanligt för moderna kopior att även kopiera datumangivelsen utan vara ”förfalskningar”.

Kommentera

