Varning utfärdas!

Jag har sett te från The Colonial Tea Company på nätet och funderat på om deras svarta teer skulle kunna vara drickvärda. Så såg jag de fysiska burkarna på ICA, och tog med mig två hem. Lapsang Souchong brukar ju vara gott, även i mindre dyra versioner. Och jag gillar svart te som har fått vila med rosenblad.

Så fort jag öppnar förpackningarna stinker det rök respektive äcklig parfym. Och teerna är inte ens i närheten av att vara drickbara. Det slutar med att jag slänger allt teet, sköljer burkarna med kokhett vatten och vinäger så att lukten försvinner, blöter bort lapparna och använder burkarna.

Men nästa gång köper jag hellre två burkar från början.

2 reaktioner på “Varning utfärdas!

Kommentera

